Wednesday, December 18, 2013

Dve i trinaesta u knjigama


Pesmica koju pokupih negde usput i ne izlazi iz glave. Ako posle ovoga nastavite da pevate Lalallalala, nisam ja kriva :)

Nego, knjige.

Sutra završavam izazov na Goodreads - u. Sto knjiga za 365 dana. Možda se nekome ne čini mnogo ali kad uzmem u obzir da papirnate čitam samo u autobusu a od elektronskih me posle pola sata zaboli glava, dobro je to..A i pametan je ovaj Goodreads. Sve pamti. Prosto sam srećna što glupu knjigu zanimljivog naslova neću čitati ponovo :)

Otkrila sam sledeće : Meg Kabot, Doroti Kumson, Marijana Kiz, Sofi Kinsela..definitivno nisu moj fah. Čak ni kao knjige za opuštanje. Praznoglavi "bla, truć, njak" definitivno mi ide na nerve.

Volim krvave trilere (jer mi drže pažnju), veštice i magiju, porodične priče i istorijske romane..sve ostalo prolazi nezapamćeno..

Od sto knjiga pokušaću da odvojim bar deset (teška rabota, ako se uzme u obzir da mi je prosečna ocena knjige dvojka)

1. The Christmas Cookie Club - Ann Pearlman


Dvanaest žena, dvanaest sudbina koje povezuje prijateljstvo i , naravno, kolači.

2. Hiljadu ždralova - Jasunari Kavabata


Čajna ceremonija, porodična istorija, isprepletene sudbine. Mračni, mračni Japanac :)

3. The Four Seasons - Laurel Corona


Dve sestre, Venecija, jedna violina i Vivaldi. Za sve one koji trenutno čuju proleće

4. Miss Peregrine's Home for Peculiar Children - Ransom Riggs


Za obožavaoce čudnih knjiga

5. Boticelijeva tajna - Marina Fiorato


Ona je prostitutka, on je sveštenik. Povezaće ih tajna skrivena u Botičelijevoj slici

6. Poslednji begunac - Trejsi Ševalije

Amerika, robovi, Podzemna Železnica i jedna žena..

7. All Souls Trilogy - Deborah Harkness


Ona je veštica, on vampir. Zajedno tragaju za izgubljenom alhemičarskom knjigom..Za razliku od ostalog (bljutavog) veštičje - vampirskog spoja, ovo me kupilo totalno i jedva čekam treći deo

8. Tulip Fever - Deborah Moggach


Holandija, jedan slikar, jedna žena i jedna lukovica lale koja može promeniti budućnost

9. Recepti za savršen brak - Kejt Kerigan


Kad ne znaš šta hoćeš, dobiješ ono što nećeš. Ono večno pitanje : " Da li je to - TO?" i različiti odgovori..

10. Istanbulsko kopile - Elif Šafak


Dugo sam je zaobilazila a onda procitala na Mistinu preporuku. I oduševila se.

Trilere ne preporučujem..oni su ionako za ubijanje vremena :))
Da čujem vaše preporuke!

14 comments:

  1. Kopile čitala.:)
    ..."Kapija suza","Muzika i tišina" i "Restauracija",Tajni život pčela"-do zadnje tačke,pa iznova...
    Ovih dana na godišnjoj dozi Kapora.:)
    Eto,ja viknula neke predloge.:)(baš me hoće interpunkcija noćas...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prvu, drugi i cetvrtu citala, ostaje treca :))

      Delete
  2. caitlin moran - kako biti žena
    za mene definitivno knjiga i otkriće godine. tako sam sretna što sam je slučajno kupila.
    da ti ne pričam evo pročita kratki opis ako hoćeš

    http://www.mvinfo.hr/izdvojeno-kritike-opsirnije.php?ppar=7014

    ReplyDelete
  3. Nemam preporuke, oglupela sam i zatupela. U zadnje vreme više pišem, nego što čitam. Počnem knjigu i ostavim na pola, strašno. I počinjala sam gluposti tipa "Pedest nijansi-siva", literarni sadomazohizam totale. Pročitaću je samo zato što sam je platila 1200din skoro.
    Tvoji predlozi, pa recimo da me zanimaju sveštenik i prostitutka hehe, kao i veštica i vampir-konačno :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aa, citaj Boticelija obavezno :) Mada su i ostale Marinine knjige meni lepe..
      Sad se kolektivno molimo da se neki izdavac smiluje i prevede treci deo trilogije :))

      Delete
  4. Uspjela si pročitati sto knjiga? Pa divim ti se. Ja sam ove godine totalno podbacila. Skontala sam da mi knjige leže zimi.

    Tracy Chevalier sam kao voljela poslije Palih anđela i još jedne knjige, a onda sam pročitala ne znam kako se zove knjigu - kad sam malo porasla, i shvatila da mi ona nikako ne leži. Zanima me Tulip fever (Holandija :)) i tu posljednju bih mami nabavila, čini mi se da bi se to njoj svidjelo :).

    Već si stavila da ćeš pročitati onu od Houellebecq-a, Mogućnost ostrva, pa ti je ne moram preporučivati :). Otkrila sam ga zbog tebe i baš se zaljubih u njegove knjige :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Upravo zavrsavam stotu :)) Trejsi pobozno sakupljam mada mi se ona sa Blejkom i predzadnja sa fosilima nisau bas dopale, ali eto - neka se nadje :)
      Fine su "lale". Ja je kupila za "usput" kad sam se vracala iz Beograda i od knjige od 100 din. nisam nista ocekivala a dopala mi se :)
      Kakav crni Uelbek, ovo je godina za sarene knjige bila..valjda ce sledeca da bude malko ozbiljnija :))

      Delete
  5. Pepeljugo? Sto knjiga! Pa... nemam riječi. :) Jesi li čitala nešto od naših, regionalnih pisaca? Ja jako volim našu književnost. Zainteresovana sam za četiri knjige sa tvoje liste: prvu, drugu, treću i desetu.

    ReplyDelete
  6. Ja sam ove godine sto se tice knjiga totalno zatupila.
    Kad ne radim, onda se nekud vucam, kad sam kuci, onda blejim u serije ili kuckam postove.
    Ne znam vise ni gdje da nabavljam knjige, znam samo da vise ne smijem kupovati jer nemam gdje da drzim, i ono sto imam se plasim da mi ne pojedu misevi na tavanu. :-)
    Mozda postanem drug clan biblioteke. :-)

    ReplyDelete
  7. Malo?!? Ja sam jedva do 20 dogurala :D Najbolja knjiga godine mi je Ferićev Kalendar Maja. Sve drugo je bilo manji ili veći šund. E i ovaj Larsson kojeg dovršavam je super :)

    ReplyDelete
  8. Ko ja slučajnost da danas pišem o knjigma i naletim na tvoj blog kod Lije :) pregledala sam već pola postova, veliki lajk ;) Nisam ništa čitala sa tvog spiska, mada čini mi se da su Botičeli i ona Riggsova zanimljive..mislim da ću se i ja uhvatiti 100 knjiga za 2014, treba mi malo podsticaja :)

    ReplyDelete
  9. Od mojih ovogodišnjih pročitanih, definitvno preporučujem sledeće:
    "Where'd you go Bernadette"
    "American Wife"
    "A Small Town Affair"
    "The Dinner" H. Koch
    ''Srbi pre Adama i posle njega''

    ReplyDelete
  10. Sad moram pročitati ovu pod brojem četiri :)

    Od onih koje su mene oduševile iz prošlogodišnjeg challenge-a su

    "I Am Legend" Richard Matheson - knjiga jedino ime ima zajedničko s filmom i odlična je, više kao neka drama nego hororac, vampiri su sporedni a u centu je taj lik koji je okružen vampirima.

    "The Butcher Boy" Patrick McCabe - ovo sam potpuno random uzela s police u knjižnici, knjiga ne izgleda ništa posebno i pisana je iz prvog lica tog dječaka, kasnije čovjeka i prvo misliš da je onak meh a onda skužiš po nelogičnostima kako je lik u biti munjen, neki sociopat, uglf meni je zanimljiva bila :)

    Ostalima sam svima dala neke dvojčice-trojčice. Nadam se boljim knjigama ove godine :)

    ReplyDelete